پیامک‌ های تبلیغاتی و نحوه ارسال آن و یا مسدودسازی پیامک‌های تبلیغاتی مساله‌ای است که در موفق بودن یا عدم موفقیت یک کمپین تبلیغاتی بسیار موثر است. در ادامه نکاتی پیرامون چگونگی ارسال هدفمند پیامک تبلیغاتی بیان شده است.

 

همه‌ مردم روزانه چندین پیامک با پیش شماره‌های 1000 و 2000 و 3000 و 5000 و یا 021 و 026 دریافت می‌کنند.

این پیامک‌ها از بستری به نام پنل پیامک ارسال می‌شود . این ساده‌ترین تعریف برای سامانه‌های پیامکی است و شاید بهترین و خودمانی‌ترین تعریف نیز همین باشد.

 

اما این پنل پیامک دقیقا چه کارایی دارد و چه موردی باعث می‌شود که چنین بستری تهیه شود؟

3 نوع کارایی اصلی برای پنل اس ام اس وجود دارد :

– ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی و هدفمند

– اطلاع رسانی به مشتریان و دوستان و …

– ارتباط با مشتری

 

اگر این موارد جزو نیازهای یک کسب و کار نیست، پس نیازی به خرید پنل پیامک نیست و حتی اگر پنلی خریداری شود یک خرید هیجانی انجام شده که استفاده‌ای هم از آن نمی‌شود.

قبل ازینکه راجع به این 3 مورد صحبت شود اول بهتر است به افرادی اشاره کرد که نه تنها به پنل پیامک نیازی ندارند.

بلکه از دریافت پیامک تبلیغاتی نیز کلافه شدند و مایلند هیچ پیامک تبلیغاتی دریافت نکنند.

این افراد کافی است *800# را شماره گیری کرده تا برای همیشه با پیامک‌های تبلیغاتی خداحافظی کنند.

 

ارسال پیامک تبلیغاتی و هدفمند

برای یک کمپین تبلیغات پیامکی موفق، بجای اینکه بر روی واژه تبلیغاتی مانوور داد، بهتر است برروی کلمه هدفمند تمرکز داشت

اما منظور چیست؟ یعنی اگر یک بوتیک در پاساژ کوروش افتتاح شد، بهتر است در منطقه غرب تهران پیامک را ارسال کرد

نه برای جنوب یا شرق تهران؛ یا اگر قرار است لوازم آرایشی تبلیغ شود برای خانم‌ها ارسال پیامک انجام شود که نتیجه بهتری خواهد داشت

چندین بانک شماره در اختیار علاقه مندان قرار می‌گیرد که بر طبق نیاز خود بتوانند از آن استفاده کنند

– ارسال بر اساس رده سنی و جنسیت ( مثال : فقط آقایان بین 20 الی 35 سال و یا فقط خانم‌های 18 الی 25 سال)

– ارسال بر اساس محله ( مثال : ارسال فقط برای محله یوسف آباد تهران)

– ارسال بر اساس پیش شماره (مثال : ارسال فقط برای پیش شماره کد 1 شماره‌های همراه اول شهر کرج)

– ارسال بر اساس شهر و استان ( مثال : ارسال برای شماره‌های دائمی و یا اعتباری همراه اول شهرستان خوی)

– ارسال بر اساس کد پستی و از روی نقشه (مثال : ارسال برای خیابان 35 متری گلستان در جنت آباد تهران)

– ارسال بر اساس دکل ( مثال : ارسال برای شماره‌هایی که در 48 ساعت گذشته از محدوده موردنظر تردد داشته‌اند)

– ارسال بر اساس مشاغل و اصناف (مثال : ارسال برای پزشکان عمومی شهر مشهد و یا مهندسین عمران )

 

اطلاع رسانی

ممکن است یک کسب و کار نرم افزار و یا سایتی داشته باشد که باید اطلاعات کاربران را ارسال کند

مدیر یک مدرسه ممکن است لازم باشد زمان جلسات و کلاس‌ها را برای اعضا ارسال کند و یا در سایر موارد اطلاع رسانی ممکن است به بانک شماره نیاز داشت

– اگر کسب و کاری سایت و یا اپلیکیشن و یا … داشته باشد: می‌تواند از طریق وب سرویس (و یا افزونه‌های وردپرس و ووکامرس و جوملا و اپن کارت و پرستاشاپ و …) سایت

و یا اپلیکیشن خود را به سامانه پیامکی وصل کرده و اطلاع رسانی به کاربران را انجام دهد

– اگر شماره‌ها موجود در فایل متنی یا اکسل است : می‌توان با همان فایل اکسل و یا متنی پیامک را از داخل سامانه ارسال کرد

– ارسال بر اساس اسم و یا کد و یا هر کلمه کلیدی مدنظر. مثال : (نام و نام خانوادگی) عزیز کد عضویت شما در (اسم برنامه) برابر با (عدد) است

 

ارتباط با مشتری

نیاز به یک پل ارتباطی بین خود و مخاطبین دارید؟ پیامک راهکاری کم‌هزینه و در دسترس است.

دریافت نظرسنجی از مخاطبین

راه اندازی سیستم کدخوان

برگزاری قرعه‌کشی بین اعضا

ایجاد باشگاه مشتریان

ارسال قبض و یا فاکتور بطور مستقیم از نرم افزار حسابداری

منشی هوشمند

با هرکدام از ابزارهای بالا می‌توان ارتباط بیشتر و بهتری با کاربران خود داشت و وفاداری مشتریان را نسبت به خود افزایش داد.

مواردی که اشاره شد درواقع امکانات یک پیامک سفید بود که می‌توان از آن استفاده کرد .



تاریخ : جمعه 18 آبان 1397 | 11:14 ب.ظ | نویسنده : مدیر | نظرات
.: Themes By s h i k n a:.
ساخت وبلاگ در میهن بلاگ

شبکه اجتماعی فارسی کلوب | اخبار کامپیوتر، فناوری اطلاعات و سلامتی مجله علم و فن | ساخت وبلاگ صوتی صدالاگ | سوال و جواب و پاسخ | رسانه فروردین، تبلیغات اینترنتی، رپرتاژ، بنر، سئو